СЀ ШТО ТРЕБА ДА ЗНАЕТЕ ЗА БАТЕРИИТЕ НА RENAULT E-TECH 100%
Литиум-јонска батерија
Литиум-јонската батерија во моментов е водечка технологија за електрични возила. Токму оваа технологија Renault ја вгради во своите 100% електрични возила E‑Tech, се со цел да им понуди на клиентите оптимално техничко решение со голем број предности:
високата енергетска густина обезбедува поголем досег
можност за моќно, оптимизирано полнење
постојана ефикасност без оглед на температурата, без мемориски ефект
со текот на времето, издржливоста се оптимизира и стареењето на батеријата се забавува
СЀ ШТО ТРЕБА ДА ЗНАЕТЕ ЗА ТЕХНОЛОГИЈАТА НА 100% ЕЛЕКТРИЧНИ ВОЗИЛА E-TECH
ДИЗАЈН НА БАТЕРИЈА
Погонската батерија е главната компонента на електричното возило. Дизајниран е и произведен со најголемо внимание. Нашата цел е да ги намалиме димензиите на батеријата и во исто време да гарантираме оптимални перформанси. Батеријата се состои од неколку елементи кои обезбедуваат правилна работа:
БЕЗБЕДНОСНИ ЕЛЕМЕНТИ
Електричните батерии на Renault се заштитени со специјално дизајнирано, херметички затворено куќиште, кое го спречува самозапалувањето. Во случај на оштетување или несреќа, пристапот за пожарникарите и прекинувачот SD им помагаат на пожарникарите да извршат интервенција на сосема безбеден начин.
ЌЕЛИЈА
Ќелијата е клучната компонента на батеријата. Се состои од електроди и електролити и се користи за претворање на енергијата ослободена од хемиска реакција во струја што го движи возилото. Неколку стотици ќелии се поврзани во модули.
МОДУЛ
Батерискиот пакет вклучува неколку меѓусебно поврзани модули. Бројот на модули влијае на големината на батеријата и опсегот на возење.
СИСТЕМ ЗА УПРАВУВАЊЕ СО БАТЕРИИ
Системот за управување со батеријата управува со клучните елементи како што се температурата, напонот итн. и генерално го гарантира здравјето на батеријата. Покрај тоа, ја штити батеријата и помага да работи правилно.
ПАКЕТ НА БАТЕРИИ
Збирот на сите компоненти на батеријата се нарекува батериски пакет. Пакетот батерии е исклучително ригиден, што ја гарантира безбедноста на хемиските и електронските компоненти содржани во него.
Забелешка: ќелиите и модулите се развиваат во соработка со партнерите, а сите други компоненти на батериите се дизајнирани и произведени од Renault. Ова ни овозможува да обезбедиме квалитетно решение прилагодено на вашите потреби.
КАКО РАБОТИ ЕЛЕКТРИЧНАТА БАТЕРИЈА?
Литиум-јонската батерија ја претвора хемиската енергија во електрична енергија. Ова се случува поради хемиска реакција помеѓу две електроди, позитивна (катода) и негативна (анода), потопени во електролитот. Кога батеријата го напојува возилото, акумулираните електрони се ослободуваат во постојан проток на енергија низ електричното коло на возилото, помеѓу анодата и катодата, обезбедувајќи енергија на електричниот мотор. Меѓутоа, при полнење на батеријата на полначот или регенеративно сопирање, електроните се враќаат во нивната почетна положба.
Капацитетот на батеријата се изразува во киловат-часови (kWh), додека моменталната вредност на моќноста на електричниот мотор и моќноста на полнење се изразени во киловати (kW). Капацитетот на батеријата (kWh) може да се спореди со капацитетот на резервоарот за гориво (l) кај возилата со термички мотор, а моќноста на електричниот мотор (kW) може да се спореди со моќноста на термичкиот мотор (HP).
Досег на возењето
Досегот главно зависи од капацитетот на батеријата. Поголем капацитет на батеријата значи поголема километража што возилото може да ја помине помеѓу две полнења. Сепак, други фактори како што се тежината на возилото, стилот на возење и временските услови исто така влијаат на опсегот на електричното возило.
Renault Megane E-Tech 100% електричен
Renault Megane E-Tech 100% електричен: батеријата со дебелина од 11 cm може да складира 60 kWh електрична енергија и на тој начин да овозможи опсег до 470 km (WLTP) по само едно полнење. Вредностите на опсегот зависат од возилото.
КАПАЦИТЕТ ЗА ПОЛНЕЊЕ И МОЌНОСТ
Способност за полнење
Складирањето и прераспределбата на енергијата се главните задачи на батеријата, што во крајна линија зависи од опсегот на електричното возило. При креирањето на батеријата, ја земавме предвид нејзината способност да акумулира моќност за полнење (kW) за краток временски период, без оглед на типот на полначот.
Време на полнење
E-Tech батериите на возилата се дизајнирани да обезбедат најдобар однос на капацитетот и времето на полнење. Идеални се за употреба на автопат и овозможуваат ефикасно полнење на станиците за ултра брзо полнење. На пример, можете да го зголемите опсегот на Renault Megane E-Tech 100% електричен до 200 km за само 30 минути полнење. Можете да го полните возилото на различни начини: на полнач со наизменична струја до 22 kW или на брз полнач со директна струја до 130 kW (за време на периодот на максимално оптоварување на мрежата).
Услови на животната средина
На батеријата влијаат и околните услови. За да обезбедиме правилна работа на возилото, инсталиравме систем за ладење во акумулаторот кој ја прилагодува неговата работна температура. Понатаму, потпирајќи се на информациите од услугата Google Maps во возилото и мултимедијалниот систем openR link, батеријата се загрева со директна струја пред планираното запирање на станицата за полнење, со што се оптимизира моќноста на полнење*.
*во зависност од моделот и верзијата
ДОЛГ ЖИВОТ И ТРАЈНОСТ
Гаранција за стручноста и квалитетот на Renault
Од претставувањето на првата генерација на моделот Zoe, Renault има стекнато повеќе од 10 години искуство во областа на електричната технологија. Ова значи дека ние сме многу добро упатени во тоа како стареат батериите и дека можеме да гарантираме стручност и посветеност на нашите клиенти.
Гаранција за батеријата
Renault E-Tech 100% батериите на електричните возила се покриени со гаранција до осум години или 160.000 km (додека не се исполни еден од двата услови). Имајте на ум дека батериите на возилата, како и батериите во сите други електронски уреди, природно се деградираат. Батериите на нашите нови модели обезбедуваат најмалку 70% од почетниот капацитет за време на гарантниот период.
БЕЗБЕДНОСТ НА БАТЕРИЈАТА
Безбедноста на електричните возила е приоритет за брендот Renault. Renault е единствениот производител на возила кој има пожарникари во своите редови. Понатаму, брендот тесно соработува со експерти за безбедност од трети страни за да ја подобри вашата безбедност. Во оваа смисла, можеме да издвоиме две главни иновации:
Fireman Access
Fireman Access им овозможува на пожарникарите директно да пристапат до батерија погодена од надворешен пожар и на тој начин да извршат интервенција за само пет минути.
Благодарение на иновативниот SD Switch, пожарникарите за време на интервенциите (не вклучувајќи го пожарот) можат веднаш да ја исклучат батеријата од електричното коло и на тој начин да се заштитат од потенцијален електричен удар.
Батеријата може да се замени на крајот од првата фаза од животниот циклус (помеѓу 10 и 15 години траење на батеријата или кога капацитетот за полнење паѓа под 70%). Ова е проследено со втора фаза во која батеријата може да се пренамени за складирање на обновлива енергија или да се користи за помалку тешки цели на мобилност. Возилата може да се рециклираат на крајот од втората фаза од животниот циклус.
Во согласност со европската директива, Renault се обврза да собира искористени батерии од своите електрични возила. Затоа, можете да контактирате со кој било од нашите центри за Renault E-Tech за помош околу рециклирање на батериите на возилата. Re-Factory во Флинс планира да инсталира линија за расклопување на електрични батерии и возила од 2024 година.
ПРЕНАМЕНУВАЊЕ
Пренаменување
Откако батеријата ќе ја исполни својата намена во возилото, се поставува прашањето како поинаку да го користиме. Одговорот на ова го понуди брендот Mobilize во програмата „Напредни решенија за складирање на енергија“, која веќе се вкорени во неколку фабрики во Франција и Европа. На пример, батериите на крајот од нивниот животен век може да се користат за складирање на енергијата на турбините на ветер и соларните фарми. На овој начин се обезбедуваат решенија за прекини во снабдувањето со овие извори на енергија.
РЕЦИКЛИРАЊЕ
Рециклирање
Процесот на рециклирање на литиум-јонска батерија започнува со нејзино расклопување и отстранување на сите компоненти. Компонентите направени од пластика, метал и елементи за заварување се носат во посебни капацитети за рециклирање.
ВАШИ ПРАШАЊА ЗА ЕЛЕКТРИЧНИ БАТЕРИИ
ДАЛИ Е ПОДОБРО ДА КУПИТЕ БАТЕРИЈА ИЛИ ДА ЈА ИЗНАЈМИТЕ?
За разлика од времето кога пазарот на електрични возила сè уште беше во зародиш, повеќето производители денес не нудат изнајмување батерии. Причината за ова е едноставна и ветувачка: технологијата се докажа во однос на перформансите и издржливоста!
Покрај тоа, батериите на возилата Renault E-Tech се покриени со гаранција до 160.000 km или осум години и може да се заменат кога нивниот капацитет ќе падне под 70% од почетниот капацитет.
Renault има повеќе од 10 години искуство со работа со литиум-јонски батерии за електрични возила. Нивната издржливост ги надминува предвидувањата на индустријата, а предноста е што тие губат само мал дел од својот капацитет во текот на 10 години.
Добро е да се знае:
Renault продолжува да нуди опции за изнајмување електрични возила (вклучувајќи батерија).
Доколку сакате да препродавате електрично возило, Renault може да ви издаде сертификат за состојбата на батеријата.
Renault гарантира дека во соработка со специјализирани компании ќе ги рециклира сите батерии.
ДАЛИ СЕ РЕЦИКЛИРААТ БАТЕРИИТЕ НА ЕЛЕКТРИЧНИ ВОЗИЛА?
Апсолутно. Пред се затоа што сме законски обврзани да го правиме тоа, но и затоа што сметаме дека е логично. Ние дизајнираме батерии имајќи го предвид целиот нивен животен циклус.
Нашата цел е да произведеме 70% од батериите до 2030 година со помош на стратешки материјали (никел, кобалт, литиум итн.) од рециклирани батерии. Зајакната со Re-Factory во Флинс и партнерството со компаниите Veolia и Solvay, Renault Group е далеку пред своите конкуренти.
Првата фаза од циклусот на траење на батеријата: во срцето на нашите возила. Батеријата останува во возилото се додека тоа правилно го снабдува со електрична енергија (до помалку од 70% од почетниот капацитет). Неговата состојба може да се следи во апликацијата My Renault.
Втората фаза од циклусот на траење на батеријата: пренамена. Кога капацитетот на батеријата падне под 70%, батеријата може да се пренамени за други цели. На пример, може да се користи во други области на е-мобилност или за складирање на сончевата енергија и енергијата на ветерот.
Третата фаза од циклусот на траење на батеријата: обновување на компонентите. По шест до десет години, батеријата се испраќа на рециклирање со цел да се повратат различни елементи (никел, кобалт, литиум итн.). Целта е да се рециклира до 95% од деловите на батериите.
За таа цел, Renault се здружи со специјализирани партнери кои помагаат да се обезбеди одговорен кружен процес на производство во текот на целиот животен циклус на батеријата. Логично, нели?